محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی :
مدیریت صحیح آب بخش کشاورزی راهکار رفع مشکل کم آبی است اینکه کشاورزان باعث کاهش منابع آبی نشده اند.وضعیت فعلی دشت های کشور ناشی از اعمال مدیریت منابع آبی در گذشته است که بخش کشاورزی براساس سیاست های مدیران منابع آب، میزان آب در اختیار خود را برای فعالیت های کشاورزی مصرف کرده است.بنابراین اگر در زمینه مدیریت منابع آب از جمله میزان تخصیص ها در برداشت آب و عدم توجه به سفره های زیرزمینی اشکالاتی وجود دارد، این اشکالات به مصرف آب توسط کشاورزان مربوط نمی شود.وزارت جهادکشاورزی تمام اهتمام خود را برای استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی که به کشاورزی اختصاص می یابد به کار می گیرد همچنین این وزارتخانه بر ضرورت برخورد با چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت از منابع آبی کشور تاکید دارد.برای رفع مشکل بیلان منفی آب 290 دشت کشور باید منابع آبی هر کدام از این دشت ها با مشارکت مدیران و بهره برداران محلی مدیریت شود.باید با حذف واژه پدیده خشکسالی، این واقعیت را که ایران دارای اقلیمی خشک است در جامعه فراگیر و خود را با این وضعیت سازگار کنیم و به دنبال استفاده از فناوری ها و روش های جدید برای مقابله با این شرایط خشک باشیم.
محمدامین، رئیسکل بیمه مرکزی:
با یکسری باندهای سازمانیافته روبهرو هستیم که با طراحی یک تصادف ساختگی بعضا خسارتهای میلیاردی از صنعت بیمه دریافت کردهاند و درحال حاضر بیش از 10 درصد خسارتهای پرداختی بیمه ساختگی است. صنعت بیمه در کشور ما قدمت زیادی دارد و سابقه بیمه هم به لحاظ خدمات و هم تربیت نیرو قابلتوجه است و مهمترین شاخص برای وضعیت بیمه، شاخص ضریب نفوذ بیمه است که در جهان 7/5 درصد است و در ایران 1/7 درصد است. در ایران دارایی بیمه مرکزی 20 هزار میلیارد تومان است که نفت و مالیات هیچگونه سهمی در آن ندارند، ضمن اینکه متاسفانه ضریب نفوذ بیمه در ایران بسیار پایین است که این نشان از عدم وجود وضعیت مناسب صنعت بیمه در کشور است. صنعت بیمه در سال 17 میلیون بیمهنامه شخص ثالث صادر میکند که حدود هزار و 600 تا 700 عدد از این بیمهنامهها با خسارت مواجه میشود که شرکتهای بیمه حق پرداخت خسارتهای جانی و مالی را دارند. متاسفانه با یکسری باندهای سازمان یافته روبهرو هستیم که با طراحی یک تصادف ساختگی بعضا خسارتهای میلیاردی دریافت کردهاند؛ اما با ایجاد یک فضای رقابتی بین بیمهها شاهد بررسی دقیقتر پروندهها هستیم تا اگر مشکل جدی بود به سرعت بررسی شود و درحال حاضر بیش از 10 درصد خسارتهای پرداختی، ساختگی هستند.
منوچهر منطقی :رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی
طراحی مفهومی هواپیمای 150 نفره با رعایت تمامی استانداردهای هوایی به پایان رسیده و از روز سهشنبه ( 8 مهرماه ) وارد فاز دوم که طراحی کلی آن است میشویم.منوچهر منطقی گفت: در فاز سوم نیز طراحی تکتک اجزای این هواپیما طراحی خواهد شد و برای طراحی چنین هواپیمایی یک بازه پنج ساله زمانی نیاز است. پروژه ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره در سال 1391 به تصویب شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) رسید و مقرر شد تا این طرح در سه مرحله صورت گیرد. طراحی مفهومی، طراحی اولیه و طراحی جزئی سه مرحله طراحی هواپیمای 150 نفره است که هریک از این مراحل دارای جدول زمانبندی خاصی است .وزن پیشبینی شده برای برخاست این هواپیما 7/76 تن و وزن فرود آن 68 تن و برد آن 3850 کیلومتر است. برخی بررسی ها حاکی از آن است که 57 درصد نیازهای هواپیماهای تجاری در دنیا از نوع هواپیمای 150 نفره است.