علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
امضای تفاهمنامه با یونیدو به معنای امکان تبادل تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهاست که در زمینه اشتغال توانسته اند گامهای ارزشمندی بردارند.سازمان ملل با حضور در دیگر کشورها تجارب ارزشمندی را در این بخش جمعآوری کرده که میتواند آن را در اختیار ما قرار دهد، هرچند تجارب اشتغال در کشورها متفاوت است. برنامههای توسعه باید مبتنی بر مسائل بومی باشد، اگرچه با بهره گیری از این تجارب میتوان برنامههای اشتغال را رهبری کرد. در سالهای نخست انقلاب طرح دیپلم بیکار، دهه 70 طرح ضربتی اشتغال و دهه 80 بنگاههای زودبازده را داشتیم که با اجرای این طرحها توانستهایم به الگوی خاصی از ایجاد اشتغال دست یابیم.بهترین نوع کسب تجربه را در همکاری با یونیدو در زمینه اشتغال یافتیم زیرا تجربه نشان میدهد که این همکاری اثربخش بوده است. در کنار همکاری با یونیدو علاوه بر انتقال دانش، کمکهای فنی هم در اختیار ایران برای ایجاد اشتغال قرار داده خواهد شد.در زمینه صنعت فولاد، بهینهسازی سوخت و مصرف انرژی کمکهای ارزندهای را از یونیدو دریافت کردهایم و طرح اجرا شده در زمینه تولید کفش در شهر مشهد از جمله طرحهای مشترک موفق با یونیدو بوده است.
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی:
در غرب چهار خطه کردن مسیر قطار تهران – کرج را در دست اقدام داریم و در جنوب نیز آزادراه قم – گرمسار در زمستان سال جاری به بهرهبرداری میرسد. با توجه به رفتوآمد روزانه حدود 850 هزار وسیله نقلیه بین تهران و حومه باید مسیرهای اتصال تقویت شوند. درحال حاضر اکثر محورهای خروجی تهران به سمت غرب، شرق و جنوب در وضعیت بسیار پرترافیکی قرار دارند. برای حل این مشکل یک راهحل انتقال بخش عمدهای از این مسافرتها به قطار حومهای است که باید بحث قطارهای حومهای بین تهران و حومه را دنبال کنیم. یکی از این موارد چهار خطه کردن قطار تهران – کرج است که در دست اقدام داریم، سایر مسیرهایی که به غرب تهران منتهی میشوند برخی مشکلات اجرایی دارند که با استاندار تهران صحبت شد تا درمورد حل مشکلات کمک کنند و بتوانیم تا ابتدای سال آینده بخشی از این مسیرها را فعال کنیم. کمربندی در هیات وزیران بهصورت آزادراه و تحت عنوان کمربند سوم تصویب کردیم که از محل آبیک شروع و تا چرمشهر در نزدیکی ورامین امتداد خواهدداشت.