عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی:
برای توسعه شبکه جادهای کشور به حداقل 100 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که امیدوار هستیم با بهبود فضای بینالمللی، امکان جذب سرمایههای داخلی و خارجی در این بخش فراهم شود.در حال حاضر 200 هزار کیلومتر راه جادهای در کشور داریم که بررسیهای لازم برای اتصال آنها به شبکههای ارتباطی بین المللی، آسیایی، شبکه شمال به جنوب و شرق و غرب انجام شده است.نقاط خلاء شبکه جادهای کشور انجام شده و 10 کریدور ملی را تعریف کردهایم تا جغرافیای کشور به صورت متعادل توسعه پیدا کند.توسعه شبکه جادهای کشور نیاز به سرمایهگذاری زیادی دارد، ضمن اینکه قرار است لایحهای در این خصوص برای تصویب به مجلس تحویل شود.در این لایحه، تمهیدات لازم برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و بین المللی در شبکه راه های کشور در نظر گرفته شده است.تاکنون به ازای مطالبات، قیری به پیمانکاران تحویل داده نشده و قیر تنها برای اجرای پروژهها واگذار میشود.تمام فرآیندهای تولید و استفاده از آسفالت مورد توجه قرار گرفته لذا استانداردهای مرتبط با آن ارتقا مییابد.هدف گذاری ما افزایش عمر مفید آسفالت به 12 سال است.
حمید چیت چیان، وزیر نیرو :
وضعیت تامین آب شرب به خصوص در البرز مرکزی و پایتخت در شرایطی است که نیازمند تحمل است چرا که بیش از 5/17 میلیون نفر جمعیت در سه استان تهران، البرز و قزوین متمرکز شدهاند.از تمام رودخانههایی که امکان استحصال آب از آنها وجود داشت، سدهای لازم ساخته شده است ضمن اینکه در جنوب رشتهکوههای البرز امکان جدیدی برای استحصال وجود ندارد بنابراین مهمترین چالش پیش روی ما چگونگی تامین آب شرب تهران و البرز مرکزی است.به دلیل محدودیت شدید منابع و استفاده متمرکز از آب موجود فشار زیادی به مناطق همجوار وارد شده است و آب های سد لار که متعلق به مازندران و آب سد ماملو که متعلق به ورامین و پاکدشت بوده برای تهران به مصرف رسیده است.در کنار برداشتهای بیش از حد از منابع زیرزمینی، موضوع نشست زمین در دشت های تهران از دیگر مشکلات است که در صورت عدم کنترل خطرات قابل توجهی را به زیرساخت های موجود در تهران وارد خواهد کرد.آلودگی منابع آب زیرزمینی و سطحی از دیگر چالش های این بخش است و در حال حاضر امکان بهره برداری از بسیاری از چاه های آب تهران و کرج وجود ندارد.