محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت:
تورم، تغییر کیفیت و شرایط خودرو از یورو 2 به یورو 4، اجبار به نصب دو ایربگ و افزایش ارزش افزوده از سوی مجلس و دولت و افزایش 25 درصدی بیمه شخص ثالث در افزایش قیمت خودرو موثر بود اما خودروسازان ما با افزایش تولید سعی در کاهش قیمت تمام شده دارند. هدف ما افزایش تولید خودرو و صادرات خودروهای کیفی است.می توان با تعامل کار را پیش برد و در موارد کمبود باید از خارجیها کمک گرفت و در آنجا که توان داریم در بخش صادرات نقش بیشتری داشته باشیم. حداکثر توان را در بخش طراحی، تحقیق و توسعه و ساخت قطعات به کار میگیریم و متاسفانه از این جهت در گذشته عقب ماندهایم اما با فعال شدن واحدهای مهندسی، طراحی و آزمایشگاهها هم قطعات کیفیتر خواهد شد و هم جایگزین قطعات وارداتی میشود. تورم 40 درصدی گذشته و زیر 20 درصدی فعلی به معنای گران شدن عوامل تولید است و طبیعی است که همه سازندگان خودشان را با این شرایط تطبیق دهند و باید همانطور که خودشان را سرپا نگه میدارند حال مصرفکننده را نیز رعایت کنند.
حمید چیتچیان، وزیر نیرو:
در شرایط فعلی ظرفیت نصب شده نیروگاهی تولید برق کشور به بیش از 72هزار مگاوات رسیده است.در طول بیش از یکسال گذشته تاکنون نزدیک به 10هزار مگاوات قرارداد و تفاهمنامه با سرمایهگذاران، پیمانکاران و سازندگان داخلی به منظور ساخت و راهاندازی طرحهای جدید نیروگاهی امضا شده است. تا پنج سال آینده باید 33هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در کشور طراحی ساخت، نصب و راهاندازی شود، که از این رو قطعا ظرفیت تولید برق ایران از مرز یکصد هزار مگاوات عبور میکند. همزمان با افزایش ظرفیت تولید برق و بهرهبرداری از نیروگاههای جدید، برخی از نیروگاههای فرسوده و قدیمی کشور از رده خارج می شوند، و علاوه بر این افزایش راندمان و بهرهوری نیروگاهها هم بهعنوان یک برنامه اولویتدار در دستور کار قرار گرفته است. هماکنون راندمان مجموعه نیروگاههای برق کشور حدود 37 درصد است و قصد داریم با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و اجرای پروژههای جدید راندمان نیروگاههای فعلی را افزایش دهیم. تبدیل نیروگاههای گازی به نیروگاههای سیکل ترکیبی به عنوان یکی از این سناریوها است که بر این اساس هماکنون تبدیل 3700 مگاوات ظرفیت نیروگاهی به سیکل ترکیبی درحال انجام است.